Enkelt att handla!
Till vänster på skärmen i butiken väljer du produktkategori eller varumärke. Du kan även välja att skriva in namnet på produkten du söker i sökfönstret högst upp. För varje produkt kan du välja att få utförligare information genom att klicka på "Läs mer" eller välja "Köp". När du handlat klart väljer du att klicka på "Till Kassan" uppe i högra hörnet på skärmen. När du kommer till kassan så kontrollerar du noga vilka varor du har valt. Om du vill ändra något i varukorgen så klickar du på "Ändra" i översta fönstret. Gå sedan tillbaka till "Kassan". Fyll i alla nödvändiga fält med dina personuppgifter. När du är klart så klickar du på "Fortsätt". Du får då en sista möjlighet att kontrollera att alla uppgifter stämmer. Om du är nöjd så klickar du på "Bekräfta uppgifterna".
Om du vill handla mot faktura så får du inte ha betalningsanmärkningar. Vi kan inte heller skicka mot faktura till annan adress än din folkbokföringsadress. I dessa fall kan du i sådana fall istället betala i förskott till vårt Plusgirokonto 1974510-8. Paketet skickas då inom någon dag efter att betalningen inkommit till oss.
Villkor för köp inom Sverige
Beställningar över 600 SEK skickas avgiftsfritt. Vid beställning under 600 SEK tillkommer en expeditionsavgift på totalt 39 SEK. Inga andra avgifter tillkommer.
Villkor vid köp till andra länder än Sverige
Betalning skall alltid göras med kontokort eller direkt till vårt IBAN: SE15 3000 0000 0301 6170 8099. Swift: NDEASESS . Du kan inte handla mot faktura till andra länder än inom Sverige.
Vid beställning till andra länder än Sverige tillkommer alltid en portoavgift om minst 75 kronor. Avgiften beror på brevets/paketets vikt och är i enlighet med Postens portotabell.
Kund måste själv ta reda på vilka regler som gäller vid leverans till det egna landet. Vid beställning till Norge skall kund vara uppmärksam på den norska tullens hårda regler kring införsel av kosttillskott, och annat. MåBra garanterar att allt skickas i enlighet med svenska regler, men det åligger kund att själv inhämta erforderlig kunskap om villkoren som gäller i det egna landet. MåBra ansvarar ej för paket som stoppats av den norska tullen. Kund ansvarar själv för erläggande av eventuella tullavgifter som krävs av det egna landets myndigheter för införsel av vara som vi skickat i enlighet med kundens beställning.
Leveranstid
Varorna skickas normalt senast dagen efter beställning, dock kan enstaka förseningar uppstå om en vara är slut på vårt lager, eller vid helger eller liknande.
Leverans sker med posten, och skickas i första hand som brev. Vid vikt över 2 kg eller om försändelsen är extra skrymmande så skickas det som Postpaket.
MåBra postorder har alltid rätt att vägra expediera en beställning utan närmare förklaring (t ex vid misstanke om bedrägeriförsök, extremt stora beställningar, mycket skrymmande paket osv).
Du måste vara myndig (minst 18 år gammal) för att handla från oss.
Betalningsvillkor för faktura
Betalning skall vara MåBra Postorder tillhanda på Plusgiro 1974510-8 senast 20 dagar från fakturadatum. Det innebär oftast att du har minst 10 dagar på dig att betala efter emottagen leverans. Vid utebliven eller försenad betalning överlämnas ärendet till Prioritet Inkasso, och då tillkommer lagstadgade kravavgifter och 24% dröjesmålsränta.
OBSERVERA att fakturan alltid sitter fäst i en plastficka på paketets/brevets utsida!
Har du betalningsanmärkning?
Självklart är du ändå välkommen som kund hos oss och kan ta del av hela vårt prisvärda sortiment! Istället för att handla mot faktura, så betalar du direkt till vårt Plusgirokonto. Gör först din beställning på vanligt sätt. I orderbekräftelsen finns det belopp du skall inbetala i förskott direkt till vårt Plusgirokonto 1974510-8. Skriv ordernumret (finns i orderbekräftelsen) eller ditt namn som meddelande i textfältet vid inbetalningen. Ditt paket skickas då normalt senast dagen efter att betalningen inkommit till oss.
Retur och reklamation
Kund har full returrätt inom 14 dagar efter emottagandet. Retur bekostas av kund, och varan skall returneras i oskadad och oöppnad originalförpackning. Retur mot efterkrav (Postförskott) löses ej ut av MåBra Postorder.
Reklamation av felaktig eller skadad vara skall meddelas vår kundtjänst omedelbart efter emottagen leverans.
Kundregister
Kund godkänner genom sin beställning att MåBra Postorder upprättar ett datorbaserat kundregister där kundens uppgifter införs. Kund godkänner också genom beställning att uppgifter om kunden används av MåBra postorder eller samarbetande företag i marknadsföringssyfte. Kund kan genom meddelande till MåBra Postorder återkalla sådant medgivande. 
Bedrägeri
Falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.
Om kund anullerar levererad beställning, debiterar vi 250 SEK för våra hanteringskostnader.

Enkelt att handla!

Till vänster på skärmen i butiken väljer du produktkategori eller varumärke. Du kan även välja att skriva in namnet på produkten du söker i sökfönstret högst upp. För varje produkt kan du välja att få utförligare information genom att klicka på "Läs mer" eller välja "Köp". 

När du handlat klart väljer du att klicka på "Till Kassan" uppe i högra hörnet på skärmen. När du kommer till kassan så kontrollerar du noga vilka varor du har valt. Om du vill ändra något i varukorgen så klickar du på "Ändra" i översta fönstret. Gå sedan tillbaka till "Kassan". Fyll i alla nödvändiga fält med dina personuppgifter. När du är klar, klicka på "Fortsätt". Du får då en sista möjlighet att kontrollera att alla uppgifter stämmer. Om du är nöjd så klickar du på "Bekräfta uppgifterna".
Minsta ordersumma (värdet på varor i varukorgen) är 89 kr. 

 

Om du vill handla mot faktura så får du inte ha betalningsanmärkningar. Vi kan inte heller skicka mot faktura till annan adress än din folkbokföringsadress. I dessa fall kan du istället betala i förskott till vårt Plusgirokonto 1974510-8. Försändelsen skickas då inom någon dag efter att betalningen inkommit till oss.
Vi har ingen fakturaavgift! Fakturan medföljer ALLTID i försändelsen och skickas inte separat.

 

Villkor för köp inom Sverige

För närvarande - fraktfritt på alla beställningar inom Sverige. Inga andra avgifter tillkommer.

Alla priser i butiken inkluderar moms. 

Du måste vara myndig (minst 18 år gammal) för att handla från oss.


Villkor vid köp till andra länder än Sverige

Betalning skall alltid göras med kontokort, Paypal eller direkt till vårt IBAN: 

SE15 3000 0000 0301 6170 8099. Swift: NDEASESS

 

Du kan inte handla mot faktura till andra länder än inom Sverige.

Vid beställning till andra länder än Sverige tillkommer portoavgift om minst 80 kronor. Avgiften beror på brevets/paketets vikt och är i enlighet med Postens eller DHL´s portotabell.

Kund måste själv ta reda på vilka tullregler som gäller vid leverans till det egna landet. 

 

Vid beställning till Norge skall kund vara uppmärksam på den norska tullens hårda regler kring införsel av kosttillskott, och annat. MåBra garanterar att allt skickas i enlighet med svenska regler, men det åligger kund att själv inhämta erforderlig kunskap om villkoren som gäller i det egna landet. MåBra ansvarar ej för paket som stoppats av den norska tullen. Kund ansvarar själv för erläggande av eventuella tullavgifter som krävs av det egna landets myndigheter för införsel av vara som vi skickat i enlighet med kundens beställning.

 

Lager och leveranstid

 

Alla produkter vi saluför finns vanligtvis på lager för omedelbar leverans. Varorna skickas normalt första vardagen efter beställning, dock kan enstaka förseningar uppstå om en vara är slut på vårt lager, eller vid helger eller liknande. Vid behov av snabb leverans, kan aktuellt lagersaldo fås genom att maila en fråga till oss så kan vi ge svar på hur lång leveranstid vi har. Du har normalt ditt paket tillhanda inom 2-4 vardagar efter din beställning.


Leverans sker som Posten Varubrev för försändelser upp till en vikt av 2 kg. Vid vikt över 2 kg skickas försändelsen med DHL och hämtas upp på ditt närmaste DHL Servicepoint.

Vi meddelar alltid förseningar via mail. Kund har då alltid rätt att häva köpet utan kostnad.

MåBra postorder har alltid rätt att vägra expediera en beställning utan närmare förklaring (t ex vid misstanke om bedrägeriförsök, extremt stora beställningar, mycket skrymmande paket osv).

 

Betalningsvillkor för faktura

Betalning skall vara MåBra Postorder tillhanda på Plusgiro 1974510-8 senast 20 dagar från fakturadatum. Det innebär oftast att du har minst 10 dagar på dig att betala efter emottagen leverans. Vid utebliven eller försenad betalning överlämnas ärendet till inkasso, och då tillkommer lagstadgade kravavgifter och 25% dröjesmålsränta.

Fakturan medföljer alltid i försändelsen och skickas ej separat.

 

Har du betalningsanmärkning?

Självklart är du ändå välkommen som kund hos oss och kan ta del av hela vårt prisvärda sortiment! Istället för att handla mot faktura, så betalar du direkt till vårt Plusgirokonto. 

Gör först din beställning på vanligt sätt. I orderbekräftelsen syns det belopp du skall inbetala i förskott direkt till vårt Plusgirokonto 1974510-8. Skriv ordernumret (finns i orderbekräftelsen) eller ditt namn som meddelande i textfältet vid inbetalningen. Ditt paket skickas då normalt första vardagen efter att betalningen inkommit till vårt konto.

 

Retur och reklamation

Är paketet skadat vid leverans ska du reklamera det direkt hos ditt utlämningsställe. Kontrollera produkten så snart du kan. Om något är felaktigt bör du så snart som möjligt inom skälig tid reklamera det till oss. Kontakta oss via mail, telefon eller brev för att göra en reklamation. 

 

Betalt köp som reklamerats samt utlägg för returfrakt återbetalas omedelbart av oss då godkänd retur kommit oss tillhanda, dock senast inom 30 dagar. Reklamation skall meddelas oss inom skälig tid via något av följande sätt: Mail: info@mabra.nu Telefon: 031-7740807 eller post: MåBra postorder, Bangatan 6, 41463 Göteborg.


Ångerrätt

Kund har enligt lag full returrätt inom 14 dagar efter emottagandet. Retur bekostas av kund, och varan skall återsändas i väsentligen oförändrat skick i originalförpackning. Kund har rätt att undersöka varan, men av hygieniska skäl får du inte bryta en varas hållbarhetsförsegling. Retur mot efterkrav (Postförskott) löses ej ut av oss. Varan returneras till denna adress: MåBra postorder, Bangatan 6, 414 63 Göteborg. Betalt köp som ångrats återbetalas omedelbart av oss då godkänd retur kommit oss tillhanda, dock senast inom 30 dagar.

  

Kundregister

Kund godkänner genom sin beställning att MåBra Postorder upprättar ett datorbaserat och krypterat kundregister i enlighet med PUL (Personuppgiftslagen) där nödvändiga personuppgifter införs. Kund godkänner också genom beställning att uppgifter om kunden används av MåBra postorder eller samarbetande företag i marknadsföringssyfte. Genom att kontakta MåBra postorder kan kund begära information om vilka uppgifter som sparats, återkalla medgivande om direktreklam, eller raderas ur kundregistret.

 

Bedrägeri

Falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls alltid.

Om kund ej hämtar ut levererad beställning hos postombud eller DHL Servicepoint och försändelsen därmed returneras till oss, debiterar vi 250 SEK för våra hanteringskostnader.

Extra service från MåBra
Om du råkat betala din faktura två gånger så har du det extra beloppet tillgodo till nästa köp. Önskar du istället återbetalning av felaktigt inbetalat belopp så gör vi självklart det till det konto du önskar. En administrationsavgift om 79 kr tas då ut för att täcka vårt merarbete.

Om du önskar skjuta upp betalning av din faktura så måste du maila oss innan eventuell betalningspåminnelse hunnit skickas från oss. En administrationsavgift om 79 kronor tas ut om du önskar skjuta upp betalningen till efter den ursprungliga förfallodagen.

MåBra Kundtjänst telefon: 031 - 774 08 07 eller Epost: info@mabra.nu